· Kazalarda,düşmelerde kafatasını, yüzü, çeneyi korur.
· Dışarıdan gelen sesi azaltır.
· Rüzgar, böcek vb. etkenlerin gözü rahatsız etmesini önler.
· Dış etkenlerden sürücüyü koruyarak, sürücüye konfor ve güvenli sürüş sağlar.
· Soğuktan, yağmurdan, rüzgardan ve güneşten korur.
· Sürücüye, sürüş esnasında belli açıda görüş alanı verir, buda, sürücünün çevresel etkenlerden dolayı dikkatini dağıtmasını engeller.
- Kafatası beyni muhafaza ettiği için, kafaya alınan darbelerin sonuçları vücudun diğer kısımlarına nazaran çok daha ciddi olabileceği için özellikle motorsiklet sürücülerinin mutlaka kask takmaları gerekir.
• Motosiklette tecrübe diye bir şey yoktur. Her an dikkat gerektirir.
• Kask takmadan motora asla binmeyin.
• Mümkünse korumalı bir mont edinin.
• Sürekli etrafınıza bakın. Önünüze, sağınıza, solunuza, aynalarınıza her tarafa sürekli bakın.
• Diğer araç sürücüleri genellikle motosiklet kullanıcılarını yok saymaya meyillidirler, bu yüzden daha fazla dikkatli olun.
• Görünebilmek için renkli şeyler giymeye çalışın. Fosfor şeritli montlar, açık renk ve fosforlu kasklar her zaman işe yarar. Selektör yapın, gerekiyorsa korna çalın.
• Araçlarla aranızdaki mesafeyi koruyun.
• Her an duran bir aracın kapısının açılma ihtimalini göz önünde bulundurun.
• Motorunuzu iyi tanıyın.
• Asla yarışmayın!
• Araçların arasında olmaktansa önlerinde olmak her zaman daha iyidir. Yarışmamak kaydıyla trafik ışığının yeşile dönmesiyle önlerinden seyretmeye gayret edin.
• Nereye gitmek istiyorsanız oraya bakın.
• Yayalara dikkat edin.